AI modul

Warunki handlowe

I. Postanowienia ogólne

1.Niniejsze Warunki Handlowe szczegółowo określają i precyzują prawa i obowiązki Sprzedawcy, którym jest firma MPM-Quality v.o.s. z siedzibą w Příborská 1473, Frýdek-Místek 738 01, Republika Czeska, numer identyfikacji podatkowej: 47987430, numer identyfikacji podatkowej VAT: CZ47987430, wpisana do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Ostrawie, dział AXVIII, wpis 956, oraz Kupującego („klient; konsument”).

2. Odchylné ustanowienia umowy kupna (zavazující objednávky kupująceho potvrzené przez sprzedawcę) mają pierwszeństwo przed postanowieniami tych Warunków Handlowych.

3. Towarem rozumie się moduł dostarczany przez sprzedawcę, który jest określony pod względem rodzaju, sposobu wykonania, cech i ceny w specyfikacjach produktowych, które klient otrzymuje na podstawie konkretnej zapytania i stanowią one integralną część umowy o dzieło.

4. Dodávky towaru zgodnie z poszczególnymi zamówieniami Kupującego są uważane za odrębne umowy kupna, których reżim jest określony w niniejszych Warunkach Handlowych, chyba że w ramach umowy ramowej kupna lub umowy o dzieło zostanie inaczej określone.

II. Przedmiot umowy kupna

Przedmiotem poszczególnych umów kupna są następujące główne zobowiązania stron umowy:

a) strony sprzedającego:

– zobowiązanie dostarczenia Kupującemu przedmiotu umowy o dzieło, który stanowi przedmiot zakupu (dalej zwany „towarem”) – zobowiązanie umożliwienia Kupującemu nabycia prawa własności do przedmiotu zakupu

b) strony kupującego:

zobowiązanie odebrania przedmiotu zakupu od Sprzedającego – zobowiązanie zapłacenia Sprzedającemu ceny zakupu przedmiotu

III. Zamówienie i dostawa towaru

Dostawa towaru będzie realizowana w następujący sposób:

1. Zamówienie:

a) towar zostanie dostarczony Kupującemu przez Sprzedającego na podstawie jego zamówienia zawierającego dane o towarze z opisu produktu Sprzedającego oraz następującej umowy o dzieło;

b) Zamówienie można zrealizować pisemnie na adres e-mail Sprzedającego. Zamówienie staje się wiążące dopiero w momencie, gdy zostanie potwierdzone przez Sprzedającego Kupującemu poprzez e-mail z uzupełnionymi wzajemnymi szczegółami.

c) Jeżeli zamówienie nie jest dokonywane na formularzach sprzedawcy, to zamówienie musi zawierać co najmniej następujące elementy: – dzień wystawienia zamówienia, dzień dostawy towaru – specyfikację zamówionego towaru zgodnie z oznaczeniem w specyfikacji produktu sprzedawcy (cenniki, karty produktów itp.).

d) Każde zamówienie musi zawierać podpis lub pisemne potwierdzenie akceptacji, które identyfikuje kupującego, wraz z podpisem i akceptacją sprzedającego.

f) Jeśli osoby uprawnione do składania zamówień w imieniu nabywcy nie są wymienione w ramach umowy ramowej, nabywca ma prawo upoważnić do składania zamówienia osobę, którą nabywca upoważni do tego, lub jeśli jest to zwykłe z uwagi na jej stanowisko zawodowe; w przypadku zmiany nabywca jest zobowiązany poinformować o tym pisemnie sprzedawcę, w przeciwnym razie sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zamówienia złożone przez nieuprawnioną osobę.

g) Produkcja towaru zazwyczaj trwa 45 – 60 dni.

2. Potwierdzenie zamówienia, zawarcie poszczególnych umów kupna:

a) Kupujący bierze na uwagę, że jest odpowiedzialny za sprawdzenie potwierdzenia zamówienia (szczególnie pod kątem błędów niezamierzonych oraz błędów w pisowni).

b) Jeśli zamówienie spełnia wymagania określone w niniejszych Warunkach Ogólnych Handlu, a sprzedawca jest w stanie zrealizować dostawę towaru zgodnie z wymaganiami nabywcy, to poszczególna umowa o dzieło jest gotowa do zawarcia w dniu, w którym nabywca potwierdzi propozycję tej umowy o dzieło własnym podpisem.

3. Zmiana zamówienia przez nabywcę:

Jeśli nabywca požaduje zmianę umowy o dzieło w trakcie jej realizacji, jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym pisemnie lub telefonicznie sprzedawcę, zmiana zamówienia wymaga zgody sprzedawcy, który takie zmiany odnotuje na piśmie.

4. Zmiana zamówienia przez sprzedawcę

Jeśli podczas zpracování objednávky sprzedawca zjistí, že dostawa towaru nie może być zrealizowana zgodnie z warunkami określonymi w umowie o dzieło (szczególnie w części dotyczącej terminu dostawy), powiadomi o tym nabywcę. Jeśli nabywca zaakceptuje propozycję nowych warunków, sprzedawca wprowadzi odmienne warunki dostawy towaru do pierwotnej umowy o dzieło, chyba że strony uzgodnią inaczej.

5. Completeness of the order

a) Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec nabywcy za niekompletności lub nieścisłości w dostawach towarów, które mają swój początek w nieprawidłowych lub nieprecyzyjnych zamówieniach nabywcy. Precyzowanie zamówienia zgodnie z ustępem 2 lit. a) z powodu jego niekompletności lub nieścisłości jest prawem, a nie obowiązkiem sprzedawcy. Specyfikacja techniczna poszczególnych produktów sprzedawcy, ich komponentów i części, wymiary graniczne oraz standardowe wykonanie są określone w załączniku do umowy o dzieło.

6. Termin dostawy:

a) Termin dostawy towaru zależy od produkcyjnej zdolności sprzedawcy oraz sposobu dostarczenia towaru do nabywcy. Pożądany termin dostawy (z uwzględnieniem terminów produkcji i dostawy) będzie określony przez sprzedawcę w każdej umowie o dzieło.

b) Jeśli sprzedawca nie jest w stanie zrealizować dostawy w żądanym terminie, ma prawo (nawet po zawarciu umowy) ustalić nowy, późniejszy termin dostawy i poinformować o tym nabywcę.

7. Miejsce dostawy:

a) Miejscem dostawy towaru jest adres zamieszkania nabywcy lub miejsce jego działalności gospodarczej, jeśli w umowie o dzieło nie określono inaczej.

8. Przekazanie i odbiór towaru

Sprzedający spełni swoje zobowiązanie dostarczenia towaru nabywcy.

a) towar zostanie przekazany nabywcy lub upoważnionej przez niego osobie w miejscu dostawy z protokołem przekazania; co umożliwi nabywcy manipulowanie towarem w tym miejscu i zostanie mu to odpowiednio wcześniej poinformowane;

b) Nabywca ma obowiązek poinformować sprzedawcę o osobach przez niego wyznaczonych i upoważnionych do odbioru towaru w jego imieniu. Jeśli tego nie zrobi, sprzedawca ma prawo przekazać towar osobie obecnej w miejscu dostawy, która potwierdzi odbiór towaru.

c) Nabywca spełni swoje zobowiązanie do odbioru towaru, zapewniając obecność osoby wyznaczonej do jego odbioru w miejscu dostawy. Sprzedawca przekaże wyznaczonej osobie protokół odbioru, który obie strony potwierdzą swoimi podpisami, oraz jednocześnie przekaże fakturę rozliczeniową na cenę zakupu dostarczonego towaru.

IV. Cena zakupu

1. Ostateczna cena zakupu towaru jest ustalana na základě przetworzonego indywidualnego zamówienia i jest integralną częścią umowy o dzieło. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny zakupu z uwzględnieniem zmiany cen transportu.

2. Wysokość ceny zakupu może zostać dostosowana w umowie o dzieło lub za zgodą jako załącznik do umowy o dzieło; zmiana indywidualnej ceny zakupu zostanie zrealizowana poprzez przesłanie przez sprzedawcę do nabywcy propozycji nowego brzmienia załącznika. Za zgodę nabywcy na zmianę indywidualnej ceny zakupu uważa się dokonanie kolejnych zamówień na dostawę towaru przez nabywcę po propozycji zmiany indywidualnej ceny zakupu.
3. W przypadku zmiany cen surowców, energii, transportu lub innych czynników wpływających na cenę towaru, sprzedawca ma prawo obniżyć cenę mniej pracochłonnych prac i podnieść cenę bardziej pracochłonnych. Wykonawca zastrzega sobie prawo do obciążenia wyższą ceną, jeśli ostateczna cena prac bardziej pracochłonnych przekroczyła pierwotną cenę w ramach limitu – max. 10 %. Méněprací rozumie się dostawy i wykonania, których zakres został zmniejszony przez Strony Umowy zgodnie z niniejszą umową. Więceprací rozumie się dostawy i wykonania, których zakres został zwiększony przez Strony Umowy zgodnie z niniejszą umową. Cenę mniej lub bardziej pracochłonnych prac ustala się na podstawie budżetu, który stanowi część dokumentacji. Jeśli odpowiednia pozycja nie jest uwzględniona, stosuje się cenę obowiązującą w danym miejscu i czasie.

V. Sposób płatności ceny zakupu

1. Jeśli nie uzgodniono inaczej, cena zostanie zapłacona przez nabywcę w trzech płatnościach, a mianowicie:

a) przy składaniu zamówienia i podpisaniu umowy o dzieło, nabywca dokona bezgotówkowej płatności na konto bankowe sprzedawcy w wysokości 50% ustalonej ceny zakupu.

b) Przy rozpoczęciu transportu towaru, jego załadunku, nabywca dokona kolejnej bezgotówkowej płatności na konto bankowe sprzedawcy w wysokości kolejnych 30% ustalonej ceny zakupu.

c) Przy przekazaniu towaru, nabywca dokona pozostałej bezgotówkowej płatności na konto bankowe sprzedawcy w wysokości pozostałych 20% ustalonej ceny zakupu.

2. Sprzedawca ma prawo wystawić fakturę zaliczkową do rozliczenia ceny zakupu dostawy towaru w dniu zawarcia umowy o dzieło przez nabywcę.

3. Prawo do wystawienia ostatecznej faktury do rozliczenia ceny zakupu dostawy towaru przysługuje sprzedawcy w dniu realizacji dostawy, czyli w dniu przekazania towaru nabywcy.

4. Faktura zostanie dostarczona nabywcy wraz z towarem i zazwyczaj pełni również funkcję listu przewozowego. Nabywca wyznacza i upoważnia osobę uprawnioną do odbioru towaru zgodnie z § 3 ust. 8, również jako osobę uprawnioną do odbioru faktury w imieniu nabywcy. Faktura może być również wysłana nabywcy za pośrednictwem e-maila na adres podany przez nabywcę w umowie o dzieło lub w poszczególnym zamówieniu.

5. W przypadku opóźnienia kupującego w uregulowaniu ceny zakupu za poprzednie dostawy towaru, sprzedawca ma prawo warunkować kolejne dostawy towaru dopłatą do ceny zakupu, za którą kupujący jest w zwłoce, oraz regulując cenę zakupu za następne dostawy towaru.

VI. Zastrzeżenie prawa własności

Kupujący nabywa prawo własności do towaru dopiero po całkowitym uregulowaniu jego ceny zakupu. Jednak ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego już po jego odbiorze. Jeśli towar został zainstalowany przez kupującego u osób trzecich przed uregulowaniem ceny zakupu, kupujący jest zobowiązany użyć otrzymanych świadczeń za towar od osób trzecich w pierwszej kolejności na pokrycie ceny zakupu sprzedawcy.

VII. Przechodzenie ryzyka uszkodzenia towaru za szkody na towarze

Nebezpečí szkody na towarze przechodzi na kupującego:

a) dnem realizacji dostawy, czyli przekazaniem towaru nabywcy

VIII. Wady towaru

1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar:

a) w ilości i wykonaniu określonym w poszczególnych umowach kupna;

b) jakości, która jest określona dla konkretnego rodzaju towaru w jego specyfikacji produktu

2. Jeśli specyfikacja produktu nie określa jakości ani wykonania towaru, sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar o jakości i wykonaniu odpowiednim dla celu określonego w umowie lub, jeśli ten cel nie został określony w umowie, to dla celów zwyczajowych.

3. Jeśli sprzedawca naruszy obowiązki określone w ust. 1. i 2. tego artykułu, towar jest wadliwy.

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wadę, którą towar posiada w momencie przejścia ryzyka uszkodzenia towaru na kupującego, nawet jeśli pojawi się ona później.

5. Nabywca jest zobowiązany dokonać oględzin towaru natychmiast po jego odbiorze.

6. Nabywca jest zobowiązany dokonać kontroli funkcjonalności i kompletności dostawy towaru oraz innych widocznych wad natychmiast po odbiorze towaru i odnotować zauważone wady w protokole odbioru. Jeśli nabywca nie przeprowadzi kontroli towaru lub nie zapewni, aby została przeprowadzona w momencie przejścia ryzyka uszkodzenia towaru, nie może on zgłaszać roszczeń z tytułu wad widocznych podczas tej kontroli.

7. Jeśli nabywca neoznámí vadu bez zbytečného odkladu po tym, jak mógł ją rozpoznać w wyniku właściwej inspekcji i staranności, sąd nie przyzna mu prawa do naprawy z tytułu wad. To samo dotyczy ukrytych wad, jeśli wada nie została zgłoszona bez zbędnego opóźnienia po tym, jak nabywca mógł ją rozpoznać w wyniku właściwej inspekcji i staranności, ale nie później niż w ciągu dwóch lat od dostarczenia przedmiotu. Jeśli okres gwarancji jest dłuższy, zamiast dwóch lat obowiązuje długość okresu gwarancji.

8. Sprzedawca udziela gwarancji na jakość dostarczonego towaru. Gwarancja jakości towaru oznacza, że ​​sprzedawca przyjmuje zobowiązanie, że dostarczony towar będzie przez okres gwarancji nadawał się do zastosowania zgodnie z przewidywanym przeznaczeniem lub będzie zachowywał swoje typowe cechy. Warunki i zakres gwarancji określa oddzielne oświadczenie sprzedawcy w formie karty gwarancyjnej i regulaminu reklamacji, chyba że w umowie o dzieło ustalono inaczej.

9. Dodatkowe szczegóły dotyczące zgłaszania wad i ich rozpatrywania, a także inne kwestie, są uregulowane regulaminem reklamacji sprzedawcy, który jest wiążący dla obu stron.

IX. Pozostałe postanowienia

1. Wszelkie stosunki umowne są zawierane zgodnie z prawem Republiki Czeskiej. Jeżeli stroną umowy jest konsument, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi podlegają kodeksowi cywilnemu nr 89/2012, oraz ustawie o ochronie konsumenta nr 634/1992, w późniejszym brzmieniu. Jeżeli stroną umowy nie jest konsument, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi podlegają kodeksowi cywilnemu nr 89/2012.

X. Regulamin reklamacji

Reklamacje są regulowane przez kodeks cywilny lub handlowy w zależności od zamówienia.

XI. Postanowienia przejściowe i końcowe

Zapisy tych Warunków Handlowych wchodzą w życie dnia 1. 3. 2024.

Te Warunki Handlowe obowiązują indywidualne umowy kupna oraz zamówienia na dostawę towarów dokonane po wejściu w życie tych warunków.

Scroll to Top